Szkolenia SEO – Czy można się czegoś na nich dowiedzieć?

Przez wybraniem się na szkolenie z zakresu SEO, warto zadać
sobie pytanie, kto dzieli się skutecznymi metodami pozycjonowania, skoro sam
może na tym zarabiać? Odpowiedź na to pytanie jest dość oczywista. Coraz
większa liczba szkoleń z dziedziny SEO, jaka pojawia się na rynku, pokazuje, że
nie każdy ma ochotę ciężko pracować i szukać nowych metod pozycjonowania, które
pozwolą mu świadczyć usługi na dobrym poziomie. Pozycjonowanie z roku na rok
jest coraz bardziej wymagające. Dziedzina ta wymaga coraz większych nakładów
finansowych, które w przypadku słabych wyników mogą okazać się niewspółmierne
do ponoszonych kosztów. Dlatego też łatwiej jest oferować szkolenia, które nie
wymagają praktycznie żadnych nakładów ze strony organizatorów. Koszty pokrywają
kursanci, którzy wierzą w to, że na szkoleniu dowiedzą się jak skutecznie
pozycjonować strony www. W czasach, kiedy pozycjonowanie było szybkie, proste,
a koszty były niewielkie, ciężko było znaleźć jakiekolwiek szkolenie z
dziedziny SEO.

Specjaliści zajmowali się wtedy zarabianiem pieniędzy,
świadcząc usługi klientom i nie chcieli zdradzić, jak skutecznie pozycjonować
strony www. Nikt w tamtym czasie nie chciał za sprawą szkoleń, tworzyć sobie
konkurencji. Wypozycjonowanie strony www 10-15 lat temu wystarczyło jedynie
dodania pozycjonowanej strony www do jak największej liczby katalogów stron,
lub do innych miejsc. Istniały także automaty, które robiły to za człowieka,
czyli dodawały tego typu wpisy. Nie był potrzebny dobry kontent, wartościowe
zaplecza czy programiści, którzy potrafią zoptymalizować najbardziej
skomplikowany sklep www. Czas wprowadzenia strony do TOP10 był krótki, co
przekładało się na szybkie zyski. Dlatego też na początku każdy oferował
pozycjonowanie na efekt, ponieważ był pewny, że szybko go osiągnie i zarobi.
Dlatego też szkolenia z SEO praktycznie nie istniały. Dzisiaj jest ich wiele,
co wynika z faktu, że po takim szkoleniu nie ma obaw, że na rynku pojawi się konkurencja,
która będzie oferować skuteczne pozycjonowanie. 
W czasach dzisiejszych kiedy pozycjonowanie wymaga od specjalisty SEO
dużych nakładów czasowych, finansowych oraz poniesienia ryzyka, nikt nie ma
oporów przed dzieleniem się wiedzą, ponieważ dobrze wie, że to, co powie na
szkoleniu, nie pozwoli na skuteczne wypozycjonowanie strony, a jedynie pozwoli
mu samemu zarobić. Szkolenia z SEO stwarzają ich autorom możliwość dalszego
pozostania w branży, bez konieczności ponoszenia ryzyka biznesowego, które występuje
w przypadku świadczenia usług pozycjonerskich.

Dzisiaj pozycjonowanie na efekt oferuje niewiele agencji, a z
roku na rok tego typu forma rozliczenia zaczyna zanikać. Szkolenia z dziedziny
SEO pozwalają człowiekowi zdobyć podstawową wiedzę, aby była ona przydatna,
musi być uzupełniona o indywidualne zagłębienie się w temat i zapoznanie się z
historią pozycjonowania, oraz porównaniem tego, co było kiedyś, a tego, co jest
teraz. Nauka pozycjonowania stron www kusi wiele osób, które chcą nauczyć się czegoś,
co pozwoli samodzielnie świadczyć takie usługi. Wiara w to, co możemy usłyszeć
na szkoleniu SEO  czasami jest tak
wielka, że człowiek decyduje się na wzięcie w nim udziału.  Ze szkoleniami SEO jest podobnie jak z wiarą
w duży zysk z genialnych inwestycji oferowanych przez firmy z sektora
finansowego. Sprzedaż informacji na szkoleniach SEO można przyrównać do
sprzedaży przez dane Państwo jakiejś technologii, innemu państwu. To jest
trochę tak jak np.: z napojem coca cola. Producenci napoju nigdy publicznie nie
zdradzą receptury napoju, ponieważ wszyscy zaczęliby go nagle produkować pod
inną nazwą i przychody spółki spadłyby do bardzo niskiego poziomu. Szkolenia
SEO stały się dla części branży dodatkowym źródłem dochodu.

Dodaj komentarz