Częstotliwość zmian, jakie zachodzą w wyszukiwarce Google, jest tak duża, że coraz więcej osób zaczyna zadawać sobie pytanie, w jakim kierunku zmierzają kolejne aktualizacje algorytmów. Tak naprawdę specjaliści Google, którzy coraz częściej udzielają się w mediach społecznościowych, lecz nigdy nie odpowiadają w zrozumiały sposób na pytania specjalistów z branży SEO. Nigdzie nie ma informacji, co oznacza konkretna zmiana i co należy poprawić na stronie, aby lepiej się pozycjonowała. Nie ma jasnych odpowiedzi, ale jest za to dużo wskazówek, które ułatwiają rozwikłanie zagadki. Wiele osób, które nie mogą do końca zrozumieć, jak funkcjonują algorytmy, zadaje sobie pytanie, po co tak często Google dokonuje zmian. Otóż zmiany zachodzące w wyszukiwarce Google nie mają za zadanie, aby cokolwiek utrudniać specjalistom SEO, lecz jedynie ułatwiać pozycjonowanie.
Świat zmienia się w zawrotnym tempie. Co roku powstają nowe urządzenia z dostępem do Internetu, oraz systemy informatyczne, które mają ułatwiać codziennie życie ludziom na całym świecie. Wraz ze zmianami, jakie zachodzą w nowych technologiach, zmienia się wyszukiwarka internetowa. Współczesne sklepy internetowe naszpikowane są wieloma modułami np.: płatności za pomocą różnych metod, czy wieloetapowe systemy zamówień. Dawniej było możliwe pozycjonowanie każdej strony www. Dzisiaj strony, które nie są rozwijane i modyfikowane w kierunku idącym w parze z rozwojem wyszukiwarki, przestają być brane pod uwagę przez algorytmy Google. Dlatego też czasami agencja SEO musi wykonać dużo pracy, aby zoptymalizować stronę www pod wyszukiwarki internetowej. SEO w dzisiejszych czasach wymaga perfekcji, która nie jest prosta do osiągnięcia. Rynek pozycjonowania stron www jest bardzo dynamiczny, co sprawia, że trzeba poświęcać coraz więcej czasu, aby wypozycjonować stronę www.
Rozwój wyszukiwarek internetowych jest procesem, bez którego niemożliwe by było rozwijanie całego Internetu. Wyszukiwarki internetowe są sercem Internetu, które łączy wiele elementów w całość. Dzięki coraz większej liczbie nowych usług dostępnych w wyszukiwarkach internetowych, można wyszukiwać informacje na wiele sposobów. Dawniej nie było możliwe wyszukiwanie głosowe, czy za pomocą grafiki. Dzisiaj jest to dostępne i pokazuje, że wyszukiwarka Google stara się spełniać oczekiwania użytkowników w dynamiczny sposób. Głównym celem zmian algorytmów może być chęć dostosowania ich do wielu urządzeń mobilnych, które rozwijają się w szybkim tempie. Dlatego też np.: zostało uruchomione wyszukiwanie głosowe, które ułatwia obsługę wyszukiwarki ze pomocą smartfona, czy telewizora, gdzie nie ma klawiatury. Dlatego zrozumienie procesów zmian, jakie zachodzą w wyszukiwarce Google, jest kluczowe w kontekście możliwości skutecznego pozycjonowania.
Jeśli strona www jest przestarzała i nie jest zoptymalizowana np.: pod wyszukiwanie głosowe, czyli nie posiada odpowiednich słów w swojej zawartości, to użytkownicy nigdy jej nie znajdą za pomocą tej metody. Jeśli strona jest np.: wolna lub nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, to pojawia się podobna sytuacja, czyli brak możliwości dotarcia do wszystkich użytkowników Internetu. Nie wiadomo tak naprawdę, czy za kilka czy kilkanaście lat nie pojawi się metoda wyszukiwania, która sprawi, że będzie konieczność budowania zupełnie innych stron www. Problem pozycjonowania niektórych stron www, czy sklepów internetowych, wynika z praktycznie z braku wiedzy na temat SEO. Strony powstają w oparciu o to, aby były ładne i miały dużo ciekawych elementów. Podczas ich tworzenia nie bierze się pod uwagę z jakich urządzeń korzystają użytkownicy Internetu, oraz czego oczekują. Klientom sprzedaje się to, co cieszy oko, a nie to, co jest niezbędne do funkcjonowania. Dlatego też zmiany, jakie zachodzą w Google, czasami sprawiają, że pozycjonowana domena przestaje być zauważana przez algorytmy Google.