Jak zaplanować linkowanie swojej strony www?

Linkowanie strony www jest jednym z najważniejszych elementów w procesie pozycjonowania. Dobre linkowanie z wartościowych miejsc to 60% sukcesu. Niestety mało kto wie, że nie ma czegoś takiego, jak darmowe linki. Pojęcie darmowych linków czy miejsc do linkowania nie istnieje. Jest to mit, który został wymyślony dawno temu i do dzisiaj jest powtarzany przez niektóre osoby z branży. Tak zwane darmowe miejsca do linkowania, czyli fora, blogi czy katalogi stron można śmiało nazwać chwilówkami, które czynią więcej złego niż dobrego. Dawniej istniały setki darmowych i płatnych katalogów stron. Dzisiaj zostało ich niewiele, co wynika głównie z faktu, iż na siebie nie zarabiały i zostały zamknięte. Utrzymanie miejsc, na których można zamieszczać linki kosztuje. Dlatego też w procesie planowania linkowania swojej strony, należy uwzględnić taką informację. Niektóre firmy z branży SEO twierdzą, że poniżej pewnej kwoty nie da się pozycjonować witryny, ponieważ za wszystko trzeba dzisiaj płacić. Otóż jest w tym dużo racji, ale jedynie pod warunkiem, że firma nie posiada własnych zaplecz pozycjonerskich.

W czasach, kiedy linki były darmowe, mało kto martwił się faktem, że kiedyś to się skończy i zaczną się schody. Firmy, które nie inwestowały środków w budowę zaplecz pozycjonerskich, nie są w stanie oferować usługi pozycjonowania w cenie przystępnej dla klienta. Pewnych błędów w procesie budowaniu firmy zajmującej się SEO, nie da się już nadrobić. Drugim elementem podczas planowania linkowania jest wybór miejsc, które generują ruch. Zamieszczanie linków w miejscach tak zwanych martwych, nie ma większego sensu. Jest to strata czasu, jak i pieniędzy. Słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest strona, nie zawsze są na takim samym poziomie trudności, co oznacza, że należy wybrać odpowiednią ilość linków. Ilość nie oznacza jakości, dlatego czasami wystarczy kilkanaście wartościowych linków, aby wypozycjonować stronę pod konkretne słowo kluczowe. W planowaniu linkowania należy także uwzględnić historię miejsc w których zamieszcza się link. Miejsca, które istnieją od niedawna, mogą doprowadzić do sytuacji w której nasze linki szybko zaczną znikać i będziemy musieli od nowa prowadzić cały proces. Jeśli za link mamy zapłacić, to powinien pozostać na stronie jak najdłużej.

W ostatnich latach dość popularne są linki dodawane w komentarzach na różnych forach. Link taki jest linkiem spamerskim, ponieważ komentarz nie jest miejscem typowo reklamowym a służy wyrażeniu swojej opinii. Dlatego też linki takie przestają działać. Podobnie jest z forami internetowymi, które służą rozmowie a nie napychaniu postów linkami. Wskazane jest unikanie takich linków, jeśli chcemy, aby pozycje rosły a nie spadały. Podstrona z linkiem, której nikt nie odwiedza, ma niewielką wartość a co za tym idzie, linki z takiego miejsca nie pomogą w pozycjonowaniu. Zapewne w tym miejscu wiele osób zapyta, gdzie w takim razie zamieszczać linki prowadzące do strony www? Wszędzie tam, gdzie będą traktowane przez Google jako link dodany naturalnie. Kupowanie linków za pomocą systemów SWL jest praktyką nieakceptowalną przez wyszukiwarkę Google, co może wywołać skutek odwrotny. Warto także zaznaczyć, że linki kupowane pojawiają się tylko na jakiś czas i szybko znikają. Planując linkowanie należy także pamiętać, że nie powinno się zamieszczać linków w miejscach z których nie można ich usunąć. Możliwość szybkiego usunięcia dodanych linków powinno być elementem podstawowym. W przypadku np.: filtra czy bana, brak możliwości ich usunięcia może pogrążyć stronę całkowicie.

Dodaj komentarz