W sieci krąży wiele informacji na temat wpływu wartościowych treści SEO na osiągane pozycje w wynikach wyszukiwania. Zanim jednak przejdziemy do tematu treści SEO, każdy właściciel strony www czy sklepu internetowego powinien odpowiedzieć sobie na pytanie, jaką funkcję ma ona pełnić? Czy nasza strona firmowa ma przyciągać mądrymi treściami ludzi, którzy chcą się dowiedzieć czegoś np.: o nowej masie szpachlowej, czy ludzi, którzy chcą skorzystać z naszych usług. Odpowiedź na to pytanie jest istotna w kontekście planowania kontentu na stronie www. To, jakie teksty piszemy na stronie ma duży wpływa na to, jak zostaniemy odebrani przez potencjalnych klientów. Planując kontent warto pamiętać, że to, co piszemy na stronie www czy w sklepie internetowym, powinno być tworzone dla użytkownika, który poszukuje usług czy produktów, które oferujemy. Warto także pamiętać, że to, co piszemy ma wpływ na to, kto odwiedzi naszą stronę. Jeśli prowadzimy stronę kancelarii adwokackiej i będziemy tworzyć treści np.: własne interpretacje prawa karnego, to zapewne przyciągniemy studentów czy innych adwokatów, którzy chcą zrozumieć mechanizm danego przepisu.
Czy konkurencja skorzysta z naszych usług? Zapewne nie skorzysta, co wynika z faktu, iż sami oferują to samo. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest pisanie tekstów poradnikowych, pokazujących np.; jak zachować się podczas wizyty komornika oraz co może komornik, a czego nie może zrobić. Tego typu treści przyciągną właśnie potencjalnych klientów. Błędem jest np.:pisanie na stronie www oferującej usługi budowlane o trendach w budownictwie, zamiast o tym, jak układa się płytki, czyli wszystkie kroki począwszy od przygotowania podłoża aż do fugowania. Treść ma przyciągać użytkownika zainteresowanego usługą, a nie pokazywać, jak jesteśmy mądrzy. Pokażemy to właściwymi informacjami o produktach i ich zastosowaniu oraz usługach, które są przydatne bezpośrednio klientowi. Wartościowe treści SEO to takie, które wygenerują 4-5 gwiazdek w ocenie przez klienta, ktoś udostępni tekst lub da łapkę w górę. Wartości nada także komentarz pozostawiony przez użytkownika. Wielu przedsiębiorców narzeka, że mają odsłony na swojej stronie, ale nie przekładają się one na sprzedaż czy zapytania ofertowe. Dzieje się tak dlatego, ponieważ treści zawarte na stronie są skierowane do zupełnie innego odbiorcy.
Tworząc treści SEO należy pamiętać, że nie tworzymy encyklopedii, ale prosty przekaz, który szybko zapada w pamięć. Treść SEO ma za zadanie przekonać użytkownika do wykonania konkretnego działania. Pisząc treści na stronę www należy uwzględnić to, że strona ma wspomagać sprzedaż naszych produktów czy usług. Nie powinna być ona naszym CV, które ma pokazać jak dużo potrafimy i jak się wyróżniamy. Zaufanie do użytkownika od zawsze budowało się za pomocą szczerego i prostego przekazu a nie mało znanymi synonimami powszechnie stosowanych słów. Wartościowa treść SEO to taka, która znajdzie uznanie wśród użytkowników, co przełoży się na zaufanie w wyszukiwarce Google. Im większe zaufanie do treści ze strony użytkownika, tym wyższe zaufanie ze strony Google, co przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego też w pozycjonowaniu stron www, ważne jest, aby przygotować treści, które z punktu widzenia użytkownika będą wartościowe. Z punktu widzenia użytkownika treść nie powinna być nasycona wieloma słowami kluczowymi, a słowami, które pobudzą nasz umysł i sprawią, że użytkownik skorzysta z usługi. Skuteczne używanie treści SEO w procesie pozycjonowania otwiera zamknięte drzwi do TOP10.