Na rynku istnieje wiele firm, które oferują usługi pozycjonowania stron www. Każda z nich stara się zaprezentować ofertę, która będzie znacząco różnić się o tych konkurencyjnych. Firmy prześcigają się w pomysłach, co można jeszcze dodatkowo zaoferować do pozycjonowania. Przykładami takimi może być np.: tworzenie treści SEO na stronę www klienta. Ze względu na wiele czynników, ceny usług pozycjonowania są bardzo różne. Na rynku można znaleźć pozycjonowanie stosunkowo tanie, oraz to droższe. Dlatego też po otrzymaniu oferty, należy dokonać jej oceny, aby wybrać tę najlepszą.
Zatem jak dokonać oceny oferty na pozycjonowanie? Na co zwracać uwagę, oraz co powinna zawierać oferta, aby usługa była świadczona w sposób prawidłowy? Pozycjonowanie stron www to dziedzina, która wymaga od specjalistów SEO poświęcania wiele czasu na myślenie. Mówiąc o myśleniu, chodzi o poszukiwaniu nowych, skutecznych rozwiązań, zgodnych z zasadami Google. Dlatego też czas lenistwa w SEO i droga na skróty, bezpowrotnie się skończyły.
Rynek stara się ewoluować wraz z zachodzącymi zmianami w podejściu do pozycjonowania ze strony klientów. W celu pozyskania klienta tworzone są oferty z rozbudowanym zakresem dodatkowych usług na pozycjonowanie, które wyglądają imponująco, lecz nie zawsze są do zrealizowania. Rozsądna oferta to taka, która przede wszystkim wskazuje realne cele do osiągnięcia. Chodzi o realne cele, a nie tylko marketingowe. Dobra oferta na pozycjonowanie to taka, która zwiększa widoczność w sieci całego sklepu lub strony www. Warto również zwracać uwagę na gwarancje zapisane w ofercie. Niektóre firmy gwarantują zwiększanie ruchu kilkukrotnie, lub większą sprzedaż. W SEO nie można dać gwarancji, ponieważ na ofertę sklepu, czy zmiany w Google, nie ma się wpływu. Obietnice takie kończą się niezadowoleniem klienta. Oferta powinna także zawierać zapis o optymalizacji strony, oraz o przyśpieszeniu jej indeksacji. Jest to istotne dla procesu pozycjonowania. Warto także sprawdzić czy firma oferująca usługę, zamieściła informację o linkowaniu. Bez linkowania nie ma możliwości skutecznego pozycjonowania stron www.
Przy ocenie oferty nie powinno się również kierować głównie samą ceną. Czasami cena jest tak niska, że potrafi przysłonić to, co jest najważniejsze. Przeglądając taką ofertę, warto sprawdzić komu chcemy powierzyć pozycjonowanie, czyli kto będzie pozycjonował naszą stronę. Niektóre firmy pokazują jako atut duże doświadczenie specjalistów, którzy pozycjonują stronę www. Im większe doświadczenie agencji i specjalistów tam pracujących, tym większa jest szansa na powodzenie prowadzonej kampanii. Warto także zwrócić uwagę, jakie rodzaje umów oferuje agencja, oraz jaka jest ich długość. Warto poprosić o wzór umowy, aby sprawdzić czy nie ma w niej kruczków prawnych, które np.: uniemożliwią nam rozwiązanie umowy przed jej upływem. Dobrym zwyczajem w branży, który pokazuje uczciwe podejście do klienta, są umowy próbne na 3 miesiące, by sprawdzić czy faktycznie są widoczne postępy prac. W przejrzystych ofertach jest również informacja na temat linkowania, oraz o stronach zapleczowych, które posiada agencja.
Wybierając ofertę na pozycjonowanie, należy się zastanowić czy firma, której ufamy, zawarła w ofercie jakieś prognozy ruchu, oraz czy wpisuje do umowy słowa kluczowe, które będą pozycjonowane. Jest to ważne, aby mieć gwarancję, że pozycjonowane będą słowa, które były wskazane przed zawarciem umowy. Dość istotne przy wyborze oferty na pozycjonowanie jest sprawdzenie opinii na temat firmy. Czasami dopiero po czasie okazuje się, że rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej, niż to przedstawiano na początku. Ważne jest, aby ofertę przeczytać spokojnie ze zrozumieniem, a w razie wątpliwości należy pytać firmę o wszystko, co jest dla nas niejasne. Oferta powinna również mieć jasno określony rodzaj pozycjonowania, czy to jest efekt, czy abonament. Czasami firmy oferują pozycjonowanie na efekt np.: 20 słów kluczowych i przy tym obiecują zwiększenie sprzedaży oraz ruchu, co jest mało prawdopodobne przy tak małej liczbie słów kluczowych. Logiczne myślenie, podczas studiowania oferty, pozwala nam ocenić, czy wiele dodatkowych usług jest realnych do wykonania. Warto pamiętać, że każda czynność wymaga czasu oraz nakładów finansowych.