Rok 2020 coraz bliżej, a specjaliści SEO zadają sobie pytanie, jak będzie wyglądało SEO w nowym roku? Google co roku wprowadza wiele zmian, nie udzielając odpowiedzi, czego konkretnie one dotyczą. Brak jasnych odpowiedzi wynika głównie z ochrony interesów koncernu, który utrzymuje się z płatnych usług reklamowych. Platformę reklamową Google jest coraz trudniej nazywać wyszukiwarką, ponieważ zmienia się ona w bardzo szybkim tempie, które narzuca rozwój nowych technologii na świecie. Im bardziej rozwija się świat, np.: powstają nowe urządzenia, tym częściej Google dokonuje zmian. Jak powszechnie wiadomo, każda zmiana wiąże się z koniecznością przeglądu swoich metod pozycjonowania i ich modyfikacją. To, jak będzie wyglądało SEO w 2020 roku, będzie zależało w dużej mierze od zmian, jakie będą zachodziły w podejściu człowieka do wyszukiwania informacji w wyszukiwarce Google. Użytkownicy Internetu nie chcą już trafiać na strony, na których nie ma odpowiedzi na zadane przez nich pytanie. Oczekują, że po wpisaniu danego hasła, pokażą się jak najbardziej precyzyjne wyniki. To, jak będzie wyglądało SEO w 2020 roku, zależy od specjalistów, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron www.
Rok 2020 będzie kolejnym rokiem, który będzie wymagał zmiany podejścia do tematu. W dalszym ciągu głównym czynnikiem dającym sukces w SEO, będzie ciężka praca oraz testy nad nowymi metodami SEO. Bez prowadzenia badań i poszukiwania nowych metod, nie będzie możliwe skuteczne pozycjonowanie stron www. Dlatego też w 2020 roku samodzielne pozycjonowanie bez wsparcia ekspertów, będzie stratą czasu. W 2019 roku można było zauważyć dużą dynamikę zmian w wyszukiwarce Google, która przekładała się na brak stabilności pozycji. Dlatego też tak mocno rozrósł się w Polsce rynek szkoleń z SEO, który ma być zabezpieczeniem dla podmiotów, które nie chcą ryzykować i prowadzić badań, które mogą nie przynieść pożądanego efektu. SEO w 2020 roku będzie wymagało ciągłego nadzorowania prowadzonych prac przez 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, aby nie przegapić istotnych zmian, które mogą doprowadzić pozycjonowane strony do drastycznych spadków. Pozycjonowanie w 2020 roku będzie sprawdzianem cierpliwości dla specjalistów SEO, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron www.
Praca w SEO nie będzie już typowym zajęciem od 8 do 16. Więcej dbałości, jak i większe poświęcanie czasu na pracę, będzie wiązało się ze wzrostem cen pozycjonowania stron oraz z koniecznością rozbudowy istniejącego zespołu. Przydatność SEO juniorów będzie już coraz mniejsza, jeśli ich rola będzie ograniczała się jedynie do wykonywana poleceń starszych specjalistów SEO. Pozycjonowanie w 2020 roku będzie wymagało kreatywnego myślenia całego zespołu i sięgania do doświadczenia, aby skutecznie modyfikować stosowane metody pozycjonerskie. W 2020 droga na skróty przestanie przynosić jakiekolwiek efekty i zacznie sprawiać problemy. SEO w 2020 roku będzie wymagało nakładów na pozyskiwanie wartościowych, czyli popularnych miejsc do zamieszczania linków. Dzisiaj w wielu przypadkach odbywa się to nadal na zasadzie improwizacji, czyli kupowania paczek linków w różnych systemach. Kupowanie linków w dalszym ciągu będzie działaniem niepożądanym przez Google. W 2020 roku będzie kontynuowana strategia eliminowania stron pozycjonowanych według metod sprzed lat, które powodują zaśmiecanie Internetu.