Dlaczego wolno wczytujące się sklepy www zniechęcają użytkowników do zakupu?

Dlaczego wolno wczytujące się sklepy www zniechęcają użytkowników do zakupu? Nie ma chyba nic gorszego niż wolno wczytujący się klep internetowy, który naszpikowany jest wieloma niepotrzebnymi elementami. Wolne wczytywanie się sklepów internetowych, zwłaszcza tych nowszych, zaczyna stawać się plagą. Niestety mało który właściciel zdaje sobie sprawę, że im wolniej wczytuje się sklep np.: na smartfonie czy tablecie, to tym bardziej negatywnie wpływa na jego funkcjonowanie. Potencjalny klient szybko wychodzi z takiej strony, rezygnując z odwiedzenia sklepu i przechodzi do innego, oszczędzając przy tym czas zakupów. Szybkość wczytywania się sklepu internetowego uzależniona jest w dużej mierze od urządzenia z jakiego korzystamy oraz szybkości łącza internetowego. Dlatego też sklepy internetowe powinny być tak zoptymalizowane, aby wczytywały się dość szybko na każdym urządzeniu. Niestety, ale nie każdy sklep da się przyśpieszyć, co wynika z faktu, że wiele z nich powstaje na platformach, które nie umożliwiają dostępów do plików strony. Nikt nie chce czekać minuty aż otworzy mu się cała karta produktów. Wolne sklepy dość często nie są w stanie wykorzystać np.: potencjału reklamy sklepu. Czasami, mimo że sklep generuje duży ruch, to wczytując się wolno nie jest w stanie przełożyć ruchu na sprzedaż.

Brak wiedzy oraz umiejętności przyśpieszenia sklepu, sprawia, że właściciele sklepów internetowych nie wiedzą, ile tak naprawdę przez to tracą. Optymalizacja sklepu internetowego, która spowoduje przyśpieszenie sklepu internetowego, wymaga specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia. Niestety w Polsce w dalszym ciągu do biznesu online nie podchodzi się tak profesjonalnie, jak się powinno. Wszystko wynika głównie z faktu, że firma musi oszczędzać a robi to właśnie na takich elementach. Rozpoczynając biznes online, należy pamiętać, aby się on dobrze rozwijał, musi być perfekcyjnie przygotowany. Oszczędności na optymalizacji strony www sprawiają, że jeśli sklep ma wiele produktów w swojej bazie, to i tak otrzyma niski budżet indeksowania, który nie pozwoli na zaindeksowanie całości produktów w wynikach wyszukiwania, a tylko części sklepu. Odbije się to oczywiście na najważniejszym czynniku, czyli sprzedaży.

Wolno wczytujące się sklepy internetowe czasami mimo wysokiej jakości linków prowadzących do strony, nie mają większych szans na osiąganie dobrych pozycji w wyszukiwarce Google. Wolny sklep internetowy można przyrównać do sklepów zaniedbanych czy zapomnianych. Sklepy takie nie mają szans na konkurowanie z największymi konkurentami na rynku. Aby sklep internetowy mógł się rozwijać i pełnić swoją rolę, czyli sprzedawać, należy pamiętać, że nie wystarczy tylko jego stworzenie i umieszczenie go w Internecie, ale także odpowiednie uwidocznienie. Sklep internetowy wymaga takiej samej uwagi ze strony właścicieli, jak sklep stacjonarny.  W sklepie stacjonarnym robi się wszystko, aby był jak najbardziej przyjazny dla klienta. Niestety w sklepach internetowych nie zawsze robi się tak samo, nie modyfikuje się ich tak, aby wykonywanie zakupów było szybkie i przyjemne. Przeglądając niektóre sklepy internetowe w sieci, można zauważyć, że niektóre nie aktualizują stanów magazynowych, nie odświeżają szaty graficznej, czy nie dostosowują sklepu do aktualnych wymagań wyszukiwarek.

Wolne i zaniedbane sklepy powodują, że potencjalny klient opuszcza stronę, która nie chce się otworzyć i przechodzi do sklepów tych najbardziej znanych, które oferują przez cały czas aktualności oraz szybkość działania. Sukces najbardziej znanych i największych sklepów internetowych wynika głównie z faktu, iż sklepy te dzięki działaniom swoich właścicieli, nie mają praktycznie żadnej konkurencji. Bardzo często zdarza się również tak, że właściciele zaniedbanych sklepów, dokonując prywatnie zakupów, omijają sklepy takie, jakie sami posiadają. Dlatego też, aby sklep miał jakiekolwiek szanse na konkurowanie z większymi, musi funkcjonować w taki sposób, jak sklepy, w których sami na co dzień kupujemy różne produkty. Wtedy będzie można powiedzieć, że posiadamy narzędzie sprzedażowe w naszej firmie. 

Dodaj komentarz