Głównym zadaniem pozycjonowania strony www jest wprowadzenie jej do TOP10 wyników wyszukiwania na konkretne słowo kluczowe. Czas wypozycjonowania danej strony zależy przede wszystkim od tempa działań oraz nakładów prac. Pozycjonowanie stron www jest złożoną usługą w skład której wchodzi wiele działań zewnętrznych oraz wewnętrznych na pozycjonowanej stronie www. Aby wypozycjonować stronę www, należy wykonać cały szereg działań, które doprowadzą nas do celu. Warto także wspomnieć, że w procesie pozycjonowania bierze udział kilka osób a nie tylko jedna, jak dość często niektórzy uważają. Aby wypozycjonować stronę potrzebna jest wiedza z zakresu contentu, SEO, programowania, link buildingu czy UX. Oprócz tego oczywiście rozległa wiedza na temat działania wyszukiwarek internetowych oraz funkcjonowania algorytmów. W pozycjonowaniu ważne jest także doświadczenie na każdym szczeblu, czyli doświadczenie począwszy od juniora, do head of SEO, który prowadził z sukcesem złożone projekty. Pozycjonowanie stron www jest usługą, która pozwala rozpocząć budowanie mocnej pozycji na runku, oraz która z każdym miesiącem będzie czynić naszą firmę coraz bardziej widoczną i rozpoznawalną. Jest to ważna usługa w całym wachlarzu usług marketingu internetowego w kontekście budowania swojej marki.
Jakie są prowadzone działania zewnętrzne (of site) ?
– Przygotowanie planu pozycjonowania
– Przygotowanie słów kluczowych do pozycjonowania wraz z analizą ich potencjału
– Przygotowanie planu związanego z rozbudową contentu
– Przygotowanie planu link buildingu
– Zaangażowanie w działania programisty
– Zaangażowanie w działania specjalisty SEO
– Zaangażowanie w działania specjalisty ds. Contentu
– Zaangażowanie w działania specjalisty od link buildingu
– Działania związane z link buildingiem– działania ciągłe
– Poszukiwanie miejsc do linkowania zewnętrznego link building
– Budowa oraz rozwój zaplecz służących do linkowania zewnętrznego
– Tworzenie oraz wstawianie treści na strony zapleczowe
– Konsultacje z klientem
– Przygotowanie wytycznych dla klienta – działania SEO po stronie klienta
– Działania związane z indeksowaniem treści
– Działania związane z analizą konkurencji
– Jeśli zajdzie taka konieczność, zakup pluginów niezbędnych do optymalizacji CMSa
– Powtórna optymalizacja po dużych zmianach w wyszukiwarce Google
– Tworzenie oraz publikacja artykułów sponsorowanych
– Prowadzenie analiz pod kątem widoczności TOP3 oraz TOP10
– Prowadzenie analiz widoczności – ruch organiczny
– Prowadzenie testów niezbędnych do poszukiwania i wzmacniania metod, jakimi pozycjonowany jest sklep www lub strona internetowa
– Prowadzenie monitoringu pozycjonowanych słów kluczowych
Jakie są prowadzone działania wewnętrzne (on site) ?
Aby wypozycjonować stronę należy wykonać wiele działań na pozycjonowanej stronie www lub w sklepie internetowym. Mimo powszechnie panującym opiniom, jest to proces wymagający wiedzy oraz poświęcenia czasu kilku specjalistów. Zatem jakie działania zachodzą w procesie pozycjonowania na stronie klienta:
– wykonanie kompleksowego audytu, który obejmuje 32 elementy
– kompleksowa usługa optymalizacji – wdrożenie audytu
– usługa doradztwa SEO – aby uświadomić klienta po co wykonujemy pewne działania
– usuwanie błędów na stronie/sklepie
– działania związane z usuwaniem wirusów lub niebezpiecznego kodu z witryny
– usuwanie problemów związanych z indeksowaniem
– działania związane z linkowaniem wewnętrznym
– przygotowanie contentu na stronę lub wytycznych dla klienta, jak go tworzyć
– wstawianie i optymalizacja treści na pozycjonowaną stronę www
– jeśli zajdzie taka konieczność – rozbudowa elementów strony
– przyśpieszenie wczytywania się strony na urządzeniach mobilnych i komputerach
– dostosowanie strony www/sklepu do urządzeń mobilnych
– dostosowanie strony www lub sklepu pod aktualne algorytmy Google
– wdrożenie elementów rozszerzonych Google
– Instalacja na stronie analityki – Google analitycs
– konfiguracja strony www, sklepu z niezbędnymi narzędziami SEO