Czy każda strona www nadaje się do pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to żmudny proces, który w dobie ciągłych zmian algorytmów wymaga ciągłego zgłębiania tematu. Na pierwszy rzut oka, każda strona www wygląda dobrze, lecz dopiero przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania okazuję się, że czas jej wczytywania jest tragiczny. Niestety nie każdą stronę www da się przyśpieszyć za pomocą jej optymalizacji. Wynika to głównie z faktu, iż jej konstrukcja opiera się na wielu połączonych ze sobą modułach, których nie się zoptymalizować. Specjaliści SEO, którzy zajmują się pozycjonowaniem mają czasami do czynienia ze stronami internetowymi, które powstały w oparciu o gotowe elementy. Niestety klienci firm oferujących usługę tworzenia stron www, nie zawsze mają świadomość co kupują oraz jaką wartość ma taka strona.

 Już dawno minęły czasy, w których strona www od początku do końca była pisana przez programistów. Aktualnie budowa stron www opiera się na łączeniu za pomocą różnych systemów np.: Magento czy WordPress gotowych elementów w całość. Uzupełniając taki szablon o takie elementy jak grafika, tekst czy wideo powstaje twór, który nie łatwo nazwać stroną internetową. Tworzenie stron w taki sposób pozwala na ich masową produkcję w dość szybkim czasie. Koszt stworzenia takiej strony jest bardzo niski, co przekłada się oczywiście na jej jakość. Wypozycjonowanie takiej strony jest trudne i wymaga większych nakładów pracy, co wiąże się z większymi kosztami. Niestety nie każda strona www nadaje się do pozycjonowania.

Jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, głównym czynnikiem, który utrudnia pozycjonowanie stron www są zmiany algorytmów, które doprowadzają do przetasowania pozycji. Otóż nie do końca tak jest, ponieważ głównym czynnikiem, który ma wpływ na osiąganie przyszłych efektów jest konstrukcja strony www.   Na rynku istnieje także wiele gotowych platform, które oferują możliwość zbudowania strony www bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy. Niestety platformy takie nie udostępniają plików strony, co często uniemożliwia jej optymalizację. Strony z takich platform są kompletnie bezwartościowe pod kątem pozycjonowania. Nie same treści a właśnie konstrukcja strony jest elementem rankingowym w wyszukiwarce Google. W pozycjonowaniu zdarzają się sytuacje w których strona pod kątem treści jak i estetyki wygląda bardzo dobrze, a Google nie chce jej zaindeksować i słowa, na które jest pozycjonowana, nie chcą pokazać się w pierwszej setce wyników wyszukiwania.

Wyszukiwarka Google ze względu na coraz większą ilość stron internetowych, tworzy mechanizmy, które eliminują strony najwolniejsze a faworyzuje te, które szybko reagują na boty Google. Teoretycznie każda strona www powinna się szybko indeksować, lecz w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Specjaliści tworzący strony www w większości nie posiadają wiedzy na temat funkcjonowania środowiska, którym są wyszukiwarki internetowe. Wiele stron tworzonych jest tylko po, aby powstały i cieszyły oko. Niestety strona, która nie może zostać przystosowana do wyszukiwarek internetowych, nie ma żadnej wartości. To jest tak, jak z samochodem, który ma uszkodzony silnik, za to z zewnątrz dobrze wygląda, ale nie jest w stanie jeździć. Im większy stopień skomplikowania strony www, tym niższa jakość, która przekłada się na wykluczenie z wyników wyszukiwania. Strona taka nie będzie skutecznym narzędziem marketingowym, które w założeniu ma pomagać pozyskiwać klientów.

Dodaj komentarz